31 شهریوری که آدم شد

  • ۱۹:۵۱

یکی از منفورترین روزا تو تقویم ایرانی ها 31 شهریوره. من که به شخصه هیچ وقت از اینکه فرداش می خوام برم مدرسه یا دانشگاه سراغ درس و مخش (!) خوشحالم نبودم و همیشه صبح اول مهر به سان موجودی بودم که انگار می خوان ببرنش اردوگاه کار اجباری! اما از نفرت انگیزترین 31 های شهریور زندگیم مربوط میشه به سال 91. تیر 90 بلافاصله بعد از امتحان های کارشناسی و انداختن عکسای آبدوغ خیاریِ فارغ التحصیلی (که الان یکیش رو میزمه و طوری اون مدرک نمادین رو گرفتم دستم که انگار مملکت هم منتظر منه مدرکمو بگیرم و برم مشکلات رو حل کنم!) با دو تا از دوستای صمیمیم نشستیم خوندن برای ارشد. تمام تابستون و پاییز و زمستون تا روز کنکور خودمون رو با درس خفه کردیم. بهمن رفتیم کنکور دادیم. خرداد نتیجه ها اومد و اون دو تا رتبه هاشون خوب شد اما من به معنای واقعی کلمه گند زدم. با این حال انتخاب رشته کردیم و جواب نهایی که شهریور اومد اون دو تا تهران و اصفهان قبول شدند و من هیچ جا. حتی دارقوزآباد و چلغوزآباد هم منو نمی خواستن. بدترین قسمتش اینجا بود که 31 شهریور 91 که مصادف بود با جمعه، اون دوتا داشتن چمدون به دست راهی شهرای دانشگاهیشون می شدن و من میرفتم که اونا رو بدرقه کنم. خورشید جمعه در حال غروب بود، باد  می وزید و برگای زود زرد شده درختان پاییزی رو تکون میداد و پیرمردی زحمتکش داشت توی پیاده رو میرفت، ما بقی جزوه های کنکور رو گرفته بودم توی بغلم، آه می کشیدم و رفتن اون دوتا رو تماشا می کردم. یعنی حاضرم زیر شهاب بارون سنگای آسمونی بمیرم اما اون لحظه ترحم بر انگیز و حال به هم زن هیچ وقت تکرار نشه. 

حالا مهر امسال اولین سالیه که هیچ نوع درسی و هیچ نوع دغدغه درسی ای ندارم. الان در حد فتح قلعه باستیل از این موضوع خوشحالم. گذشت اما اولین 31 شهریوری بود که میشد گفت دوسش داشتم.

  • ۶۷۳
❥ آراگل ❥
دوسش داری؟واقعا؟!
:((((
آره. اولین سالیه که درس ندارم :)
بِی مَکس | BayMax
:)) خوشا به حالتون !!
ما که امسال باید مثل خر (!) بخونیم !!! #کنکــــــــــور!
بخونید بره. کنکور دیگه مثل قدیما سخت نیست. 
رشته خیال
خوش بحالتون ، ارشد منتظر ماست .... ://
تموم میشه. زودتر از اون چیزی که فکرشو کنی. 
del nia
که کنکور مث قدیما سخت نیست؟!
فقط قبول شدن مهم نیس..حتی شهرشم مهم نیس...چی قبول شدن مهمه!
الان طرف تمام درساشو تو کنکور زیر سی زده دانشگاه علوم تحقیقات مهندسی پزشکی قبول شده. قبلا اینجوری نبود. دانشگاه زیاد نبود، جمعیت کم نبود. مدرکا ارزش داشت. 
الان چی قبول شدن هم مهم نیست. واسه هیچ رشته ای کار نیست.
ارشد حقوق بیکاره، ارشد عمران بیکاره، ارشد برق بیکاره، دکترای باستانشناسی بیکاره. معماری، داروسازی، علوم آزمایشگاهی و...تازه نمونه های دور و ور من هستن.
یک علی
ای کاش ما هم هر چه زود تر به این مراحل از زندگی برسیم :)
ایشالا. دور نیست. خیلی نزدیکه.
من
سلام
ما رو که از وسط شهریور میکشوندن دانشگاه اصلا نمیفهمیدیم اول مهر کی هست‎:D
پاموک جان کتابخانه شریف چشم مارا گرفته ما هم که همین دور و براییم بیا رفاقت کنیم کتابخونه هامونو مشترک استفاده کنیم‎;D
به ما می گفتن از شهریور بیاید اما هیچوقت نرفتیم :دی 
اصلا کتابخونه چه قابلی داره؟ کنیزتونه!! :))))
del nia
خب میری پزشکی هم میخونی میگن چه وضشه هجوم میبرین پزشکی! حداقلش اینه بازار کار داره..پول هم چیزیه که نمیشه گف مهم نیس..
اینطور که میگی و درستم هستا! اصن دانشگاه کلا به درد نمیخوره!اون رشته ای هم ک بدرد بخوره باباتو در میاره تا قبول شی..
مشکل مملکت ما اینه که مدرک میده بدون هیچ تضمینی. الان در تولید علم توی جهان رتبه اول رو داریم!! کلا فقط تولید می کنیم کجا استفاده میشه؟ هیچ جا. میکروبیولوژیست شده رییس میراث فرهنگی، طرف الهیات خونده تاریخ درس میده و...
و اینا اصلا خوب نیست.  
نفس نقره ای
درس که خوبه :دی احتمالا وقتی فارغ التحصیل شم دیوونه میشم از اینکه نباید برم کلاس :/
کارشناسی رو آره حق میدم بعد از فارغ التحصیلی آدم خیلی غمیگن میشه ولی بعد از اون دعا می کنه زودتر تموم بشه. دعا می کنم تا دکترا بخونی تا قدر روزای بی درسی رو بدونی :)))))
من
عاقا من جدی پیگیرم‎;D
من سری اشمیتم اگه از نوشته هاش خوشت میاد تکمیله‎:D
سری موراکامی شما هم ما بعععله
اورهان پاموک تو قفسه نبود ولی میخوام😍
کتاب هم خوب مینگهداریم ‎:D‎:D‎:D
جوپا لاهیری و خالد حسینی هم فکر کنم دوست داشته باشی‎:D
قشنگ فکر کنننن دوست داری نه؟‎;D
خیلی هم عالی.
جومپا لاهیری اصلا بدجور وسوسه ام کرد :)) ولی خالد حسینی ها رو خوندم. :)
خب شما نمی خوای یه نشونه از خودت بذاری؟ :) آدرس وبلاگی، اسمی، من حتی نمی دونم خانم هستی یا آقا. :)
و یه سوال دیگه من چه جوری کتابامو به شما برسونم؟
پرستو
من یه عالمه غصه دارم که نیستم دانشگاه دیگه :(
دانشگاه خیلی خوب بود. به خصوص کارشناسی :(
پرستو
من ارشد و کارشناسیمو یه جا خوندم، عاشقشم 
تهران خوندی؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan