من وبلاگ نویسم

  • ۲۰:۴۸

پیرو پیشنهاد بوف ولگرد:

خیلی در مورد قواعد وبلاگ نویسی نظر خاصی ندارم چون اسم چیزهایی که بین وبلاگ نویس ها مرسومه رو نمیشه قانون گذاشت در واقع عرف وبلاگ نویسیه و لزوما بنا نیست که همه از این عرف پیروی کنن و اینکه چارچوبی باشه که همه وبلاگ نویسا توی این چارجوب وبلاگ نویسی کنن یه کار محاله. اما موافقم که وبلاگ نویسی حرفه ای از وبلاگ نویسی زرد جدا بشه.

تا اون جایی که مطمئنم 7- 8 سال پیش هم این موضوع دغدغه وبلاگ نویسای حرفه ای بود.  خیلی خود جوش معمولا جایی بیرون از فضای مجازی قرار می ذاشتن و در مورد همین موضوع بحث می کردن. وبلاگ های خوب معرفی می شدن و جالب بود که وبلاگ برتر یه نشان افتخاری می گرفت و براش لوگو طراحی می کردن و تا مدتها گوشه ای از قالب وبلاگش آویز می شد! وب گپ از اون وبلاگای پر مخاطبی بود که نویسنده اش دوستانه با وبلاگ نویس های حرفه ای مصاحبه می کرد و گزارشش رو توی وبلاگش می ذاشت. باید بگم این گزارش ها خیلی هم پر طرفدار بودن.

علائم اختصاری که برای نوشتن در انتهای پست ها استفاده می شد و البته هنوز هم میشه اوایل فقط محدود بود به پ.ن یا همون پی نوشت. بعدا از علامت های دیگه هم استفاده کردن و هی دایره اش بزرگتر شد. حتی خود من هم برای نوشته هام علائم خودمو داشتم. حالا که آقای بوف ولگرد خواسته علامت ها رو برای کسایی که نمی دونن توضیح میدم:

پ.ن: (پی نوشت): مطلب کوتاهی در حد یکی یا دو خطه که در تکمیل حرفای پست اصلی استفاده می کنن. یه جورایی مثل یاد آوری مهم می مونه.

ب.ن: (بعدا نوشت): مطلبی هست که وقتی پست اصلی رو نوشتی و ثبت کردی بعدا به پست اضافی می کنی.

بی ربط نوشت: فکر کنم کاملا مشخص باشه. مطلبیه که هیچ ربطی به پست نداره ولی نویسنده مایله که مخاطباش بخونن.

ج.ن: (جدی نوشت): من خودم چون قبلا خیلی طنز می نوشتم وقتی می خواستم حرف جدی بزنم انتهای پستم، از ج.ن استفاده می کردم و حرف جدیم رو می زدم.

خ.ن: (خصوصی نوشت): در واقع مخاطب این بخش فقط یه نفره و خود اون یه نفر هم می فهمه که تو منظورت چیه.

تو.ن: (تو نوشت): من برای مخاطب خاصم استفاده می کردم.


این علایمی بودن که من می شناختم و استفاده می کردم. مطمئنا بیشتر از این هاست و دوستان چیزای جدید بنا به سلیقه خودشون استفاده می کنن که میشه به این لیست اضافه کرد.


به آقای بوف ولگرد: حرکتت برای استارت وبلاگ نویسی حرفه ای تحسین برانگیزه و امیدوارم بلاگستان دوباره به روزهای اوج خودش برگرده.

  • ۳۱۱
بوف ولگرد
بح بح چیکار کردید خییییلی ممنونم 
چه پست خوبی کلی اطلاعات خوب گرفتم از این پست زیباتون ؛ آخه من تازه شروع کردم 
بازم ممنون :))))
+ لینک این پست رو میزارم پیش پست خودم :)
خواهش می کنم. امیدوارم مفید بوده باشه. 
نگران نباش. به زودی شما هم همه چیز دستت میاد. خوشبختانه بلاگ خیلی پیشرفته تر از بلاگفاست و مسیر آسونتره
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan